بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
پس از یک هفته بازدید از شعب شرکت های بیمه و برخی از نمایندگان و کارگزاران بیمه و ارزیابان خسارت فعال در منطقه غرب و جنوب غرب کشور و دیدار و گفت وگو با فعالان صنعت بیمه و برخی از بیمه شدگان؛ سفر منطقه ای رئیس کل بیمه مرکزی در ایستگاه اراک به پایان رسید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس نهاد ناظر صنعت بیمه و همراهان وی پس ده ها بازدید فشرده از دفاتر امور شعب، نمایندگان، کارگزاران و ارزیابان خسارت در شهر اراک به دور نخست سفرهای منطقه ای خود پایان داد.
پرویز خوشکلام خسروشاهی ضمن تشریح اهداف خود از این سفر، خاطرنشان کرد: دیدار و گفت وگو با تلاشگران کف بازار بیمه و بخش های از مردم، تصویری شفاف و بی نقاب از لایه های مختلف و پیچیده صنعت بیمه را در برابر چشم سیاست گذاران قرار می دهد.
یکی از دفاتر نمایندگی بیمه پارسیان در اراک نخستین محل ملاقات رئیس کل بیمه مرکزی با اهالی شبکه فروش در این شهر بود که مدیر آن ضمن ابراز علاقه به توسعه بیمه های زندگی، نسبت به کم رغبتی مردم برای تهیه بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری ابراز نگرانی کرد.
در ادامه بازدیدها رئیس شعبه ملت، دو عامل تسهیل روند پرداخت خسارات و پشتیبانی از نمایندگی ها را انگیزه اصلی راه اندازی شعبه ملت اراک عنوان کرد و افزود: رویکرد اصلی ما در استان مرکزی تمرکز بر خرده فروشی است و برای افزایش سهم خود از بازار تلاش می کنیم.
وی با اظهار این مطلب که 30 کد نمایندگی بیمه ملت در سطح استان مرکزی فعالیت می کنند، گفت: برای دستیابی به سهم بیشتری از بازار دو برنامه آموزش مداوم نمایندگان و تربیت بازاریابان خبره در دستور کار ما قرار دارد.
رئیس شعبه شرکت بیمه ملت در اراک با تشریح میزان پرتفوی و نسبت خسارت، اظهار داشت: با وجود نرخ فنی متناسب با ریسک از سوی بیمه گران گاهی بدعهدی بیمه گذاران و تأخیر در پرداخت حق بیمه و نظایر آن به اعتبار شرکت ها لطمه وارد می کند.
بر اساس این گزارش، رییس شعبه شرکت کوثر نیز با تأکید بر این نکته که شعبه اراک با هیچ یک از کارگزاری های برخط همکاری ندارد، اظهار کرد: برخی نارضایتی ها از سوی بیمه گذاران به خصوص در رشته بیمه بدنه وجود دارد اما خوش حسابی متقاضیان دریافت پوشش های بیمه ای، می تواند شرایط بهتری را برای این صنعت رقم بزند.
رئیس کل بیمه مرکزی پس از این ملاقات در شعبه بیمه معلم اراک حضور یافت و با مدیر و کارکنان آن به گفت وگو نشست .
مدیر شعبه شرکت معلم با ابراز خرسندی از حضور سرزده مقام عالی صنعت بیمه، مأموریت تیم همراه خود را کسب رضایت حداکثری مشتریان عنوان کرد و افزود: اگر به مقررات و آیین نامه های مصوب در شورای عالی بیمه به درستی عمل شود شاهد هیچ رقابت ناسالمی در بازار بیمه نخواهیم بود.
وی افزود: متأسفانه برخی نرخ شکنی ها به خصوص در رشته بیمه درمان، آرامش بازار را به خطر می اندازد و امنیت روانی و معیشتی نمایندگان شبکه فروش را به هم می ریزد.
وی در پایان ارتباط شعب شرکت های بیمه را با دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، رضایت بخش توصیف کرد.
بر اساس این گزارش به رغم ابراز نارضایتی بسیاری از فعالان شبکه فروش و دست اندکاران برخی از شعب در خصوص رفتار و عملکرد کارگزاران برخط، یکی از نمایندگان شرکت بیمه سامان در بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از دفتر وی نظر متفاوتی در این خصوص داشت و حضور استارت آپ ها را عامل تقویت انگیزه شبکه فروش دانست و تصریح کرد: صدور بیمه نامه های غیر شخص ثالث بدون ارائه مشاوره و مذاکره حرفه ای ممکن نیست از این رو ما بایستی بر این نوع از بیمه ها که عرضه آن برای استارت آپ ها دشوار است متمرکز شویم.
وی با این تعبیر که همه نمایندگان شبکه فروش روی موج های رودخانه شناورند، اظهار داشت: اگر بین امواج شبکه فروش، هماهنگی کافی وجود داشته باشد همه از این بازار گسترده منتفع خواهند شد.
وی در پایان با تأکید بر این نکته که دانش بیمه ای در جامعه ما چندان عمیق نیست، افزود: مأموریت مشاوران بیمه این است که محصولات متناسب با نیاز متقاضیان دریافت پوشش بیمه ای را پیشنهاد و ارائه کنند.
یکی از کارگزاری های بیمه فعال در شهر اراک، میزبان بعدی رئیس کل بیمه مرکزی و همراهان ایشان بود که در این ملاقات مباحث مهمی مطرح شد.
مدیر این مجموعه با ابراز نارضایتی از برخی کاغذبازی ها و سیستم های فناورانه ناکارآمد، شیوع بی اعتمادی به صنعت بیمه را خطرناک توصیف کرد و افزود: امنیت شغلی شبکه فروش به کمترین سطح ممکن رسیده و از نهاد ناظر توقع می رود که با بهره گیری از اهرم های نظارتی و در چارچوب مقررات با تخلفات کارگزاری های برخط برخورد کند.
تگ ها بیمه مرکزی پرویز خوشکلام
{{name}}
{{content}}